IVICA LOVRIĆ za BP: “Šokiran sam, to je slikovit primjer sustavnog Tomaševićevog razaranja Zagreba”

Nazvali smo istaknutog suradnika bivšeg gradonačelnika Zagreba, Milana Bandića, koji je često bio na meti kritika – primjerice, zbog stanja slivnika i odvoda u gradu, koji su sad u još gorem stanju – kako bi nam prokomentirao poteze Tomaševićeve gradske vlasti nakon jučerašnje katastrofalne oluje koja je u Zagrebu odnijela četiri života, a stradao je i velik broj automobila i stabala.

Je li se moglo nešto uraditi da se umanji šteta od jučerašnje oluje, upitali smo ga. Za početak, rekao je da želi izraziti sućut obiteljima svih poginulih.

“Šokiran sam”, rekao je. “Vidite li koliko je grana i srušenog drveća? Zrinjevac je napustilo preko 200 zaposlenika od ukupno 800 otkad je Tomašević na vlasti. Neki su dobili otkaze, ali većina je sama otišla. Uglavnom odlaze operativci i inženjeri, stručnjaci. A odlaze jer su im za šefove postavili svoje politički podobne kadrove koji o poslu ne znaju ama baš ništa, pa zato stručnjaci i radnici jednostavno odlaze.

Zrinjevac ima katastar svih stabala u gradu Zagrebu, izrađen je za naše uprave i dostupan na internetu. Ovolika šteta na stablima je nastala jer se stabla ne podrezuju redovito, ne uklanjaju se grane, a to se nekad radilo redovito na cijelom području grada. Jedan od razloga, pored nedostatka radnika, je banalan – od tri dizalice koje su zatekli, ispravne su samo dvije jer ih ne održavaju i ne nabavljaju rezervne dijelove.

Nadalje, Zrinjevac je imao četiri brigade za hitne intervencije, kao što je pad stabala pri nevremenu, a njih su rasformirali, to više ne postoji!

Ono što je šokantno je da je više vatrogasaca na cestama (koji još uvijek funkcioniraju) nego radnika Zrinjevca. To je slikovit primjer sustavnog Tomaševićevog razaranja Zagreba.

Kakvo je stanje s drugom opremom i tehnikom?

Vodovod je prije Tomaševića godišnje čistio 50 do 60 tisuća slivnika. Zatekli su moderne strojeve za čišćenje slivnika, ali su izvan funkcije jer ih ne održavaju. Iz njih raste trava. Čak mjesecima nisu imali aditiv za dizele pa strojevi mjesecima nisu izlazili na teren!

Ne kupuju rezervne dijelove, ne obavljaju redovno servise – a moderan kamion ne radi ako nije redovno servisiran – i onda kažu da je oprema stara, da su kamioni stari.

U zadnje tri godine stare vlasti kupljeno je 13 potpuno novih kamiona za čišćenja slivnika ali ne rade jer se ne održavaju.

Slična je situacija sa Zetom?

Mi smo nabavili 142 nova tramvaja, a sad slušamo da su autobusi stari, da su tramvaji stari. Vijek trajanja tramvaja je 70 godina, europskim gradovima često voze tramvaji stariji od 50 godina, ali su čisti i ispravni. Koeficijent ispravnosti ZET-ovih vozila je dok smo mi bili na vlasti u Zagrebu bio 85%, a sad je ispod 50%. To znači da je tek svaki drugi tramvaj i autobus u prometu, upotrebljiv. Možda i manje. To nije posljedica starosti voznog parka, nego neodržavanja.

Ukinut je i ured za upravljanje hitnim situacijama, koji bi jučer dobro došao?

Kolega Kalinić koji je vodio taj ured je u kolovozu 2013., kad se pripremalo nevrijeme, naredio da se isprazne sve garaže i pozvao je građane da zbrinu svoje automobile u njima da ne budu vani. Ovaj put nitko to nije napravio a znalo se da dolazi nevrijeme. A oni su postavili za šefa tog ureda propalog špijunčića i pripojili ga Uredu za mjesnu samoupravu što nema veze s ničim. De facto su ga uništili, a nužno je potreban ovako velikom gradu.

Čovjek je preuzeo odgovornost za jedan Zagreb, a ne zna što bi i kako bi. O tome najbolje govore te fotografije snimljene jučer na kojima skuplja lišće. Pomalo bolesno, to je za promatranje, on je potpuno pogubljen”, zaključio je Ivica Lovrić