Petak, 20. rujna 2024.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

Kilometar autoceste do Dubrovnika čak 193 milijuna kuna

Nakon Pelješkog mosta i pristupnih cesta trebala se sagraditi i autocesta do Dubrovnika, najskuplja prometnica u Hrvatskoj s tunelom dugim 3005 metara te mostom preko Neretve dužim od Pelješkog, čiji će kilometar stajati čak 193 milijuna kuna…

Dubrovnik i krajnji jug krajem sljedeće godine trebali bi Pelješkim mostom napokon biti spojeni s ostatkom Hrvatske. Nekoliko mjeseci nakon otvaranja za promet mosta, koji će privremeno biti spojen na postojeće lokalne prometnice na Pelješcu, bit će gotove i pristupne ceste.

A od 2029. do najjužnijeg hrvatskog grada trebala bi biti izgrađena i autocesta, navodi se u Prethodnoj studiji izvedivosti povezivanja južne Dalmacije, koja je nedavno dovršena i koju su za Hrvatske autoceste izradile tvrtke Trafficon iz Zagreba i Pro Urbe iz Budimpešte, navodi dnevnik.

Ipak, od Metkovića do Dubrovnika i te 2029. ne bi se u cijelosti išlo autocestom jer se nova autocesta planira spojiti na pristupne ceste Pelješkom mostu, a koje se grade u profilu brzih cesta. Ukupno će se od čvora Metković do čvora Dubrovnik sagraditi 47 kilometara autoceste u punom profilu te još 12 km spojnih cesta.

Procijenjena vrijednost investicije je čak 9,1 milijardu kuna, odnosno 1,2 mlrd. eura. To je čini najskupljom autocestom u Hrvatskoj – kilometar gradnje će koštati oko 26 mil. eura, odnosno oko 193 mil. kuna. Za usporedbu, cesta DC403 kod Rijeke koja zasad slovi kao najskuplja u RH, a duga je 3 km, košta 152 mil. kn/km.

Gradnja obiju tih prometnica skupa je zbog brojnih objekata na njima. Na autocesti prema Dubrovniku, u podsektoru 1 od čvora Metković do čvora Pelješac koji je dužine 18,4 km predviđena je gradnja mosta preko Neretve dugog čak 2960 metara, dok je Pelješki mosta dug 2,4 km. U tom podsektoru gradit će se i tunel Ježevac dug 3005 metara.

Predviđena je gradnja i dva interregionalna čvora – Metković i Pelješac te još dva čvora – Opuzen i Duboka kao i izgradnja 5,5 km spojne ceste od čvora Pelješac do čvora Duboka, donosi Večernji list.H

G.S.

Najnovije

HDZ: Kolakušić uspio posramiti čak i Milanovića!

Kao eurozastupnik tvrdio je da će istodobno biti i predsjednik Vlade i ministar pravosuđa i ministar unutarnjih poslova. I unaprijed je, onako megalomanski, „najavio“...

Fra Tomislav Pervan: Napokon je skinut embargo s Međugorja

NAPOKON! Napokon je Vrh Katoličke crkve progovorio službeno o Međugorju - fenomenu koji traje već više od 43 godine. Kao što sam toliko puta...

Tužna obljetnica u Mostaru : Prije 31 godinu pripadnici tzv. Armije BiH ubili 23 hrvatska vojnika i civila

Foto:Crodex   20-ti rujan je nadnevak kao i svi drugi…No za stanovnike mostarskih naselja Rodoča i Jasenice to je poseban dan. Dan kada su mnoge obitelji...

Hitrec: Uveli smo euro u krivo vrijeme, ali zato sada uvodimo porez na nekretnine u sasvim krivo vrijeme

Piše: Hrvoje Hitrec, Hrvatsko kulturno vijeće   Nakon suše kiše i previše, narod za promjene nespreman hriplje i kiše, ali se ne da – mulac ispred...

20. rujna 1991. Bitke kod Pakovog Sela i Sedramića – središnja borbena akcija na drniškom bojištu

Foto:Screenshot   Na današnji dan, 20. rujna 1991. godine dogodile su se bitke kod Pakovog Sela i Sedramića. Prije više od 30 godina izvedena je jedna...