LOVRIĆ: “Namjestili su natječaj, predsjednik uprave ZET-a 10 puta bio u Augsburgu! Nijemci bi nam trebali platiti za zbrinjavanje otpada”

Gradski zastupnik Ivica Lovrić je pred novinarima, koji su se okupili ispred ZET-a u Ozaljskoj ulici, rasvijetlio po njemu kriminalni modus operandi u nabavci Tomaševićevih polovnih tramvaja.

Kazao je da je riječ o štetnom i zakonski upitnom poslu zato što je predsjednik uprave ZET-a Marko Bogdanović više puta odlazio u Augsburg kako bi pripremio teren za natječaj.

– Odlazilo se tamo u više navrata, samo tamo, snimile su se sve tehničke specifikacije i po tome se namjestio natječaj da se mogu kupiti samo ti tramvaji iz Augsburga.

Ono što je posebno indikativno da su zetovi stručnjaci upozoravali Marka Bogdanovića da je to štetan posao za ZET i Grad Zagreb da nama ne trebaju ti tramvaji, da možemo znatno mlađe zagrebačke tramvaje obnoviti s puno manje novca, rekao je Ivica Lovrić, nestranački gradski zastupnik.

Lovrić tvrdi kako su predstavnici ZET-a na čelu s Markom Bogdanovićem i Sinišom Uglikom odlazili u Augsburga desetak puta prije nego što su raspisali javnu nabavu za tramvaje. Njihovi odlasci bili su u svrhu pribavljanja detaljnih specifikacija spornih tramvaja na temelju kojih su potom raspisali natječaj. Na inzistiranje Bogdanovića ignorirala su se mišljenja stručnjaka ZET-a da je to štetan posao, a on je sve aktivnosti u pogledu nabavke dogovarao izravno s Tomaševićem. Riječ je dakle o trgovini utjecajem, pogodovanju te zlouporabi položaja i ovlasti.

– Umjesto da Nijemci plate za zbrinjavanje starog otpada, mi ga otkupljujemo i dovozimo u Zagreb. Ovdje nije samo riječ o kupovini tih starih tramvaja već i financiranju njihovog održavanja – ukazao je Lovrić na neodrživ model kupnje njemačkih polovnih tramvaja.

ZET ima 277 tramvajskih garnitura, od kojih je za puni vozni red u jednom danu potrebno 190 garnitura. Dolaskom Tomaševića na vlast tramvaji se prestaju održavati, tako da je na današnji dan ispravno samo 134 tramvaja. Stoga su razlike između tramvajskih vožnji umjesto 5-6 minuta u razmaku i po 20 minuta.

Napomenuo je kako je Grad Zagreb između 2004. i 2010. godine nabavio 142 tramvaja iz Končara. Trenutno ih je neispravno 38. Isto tako od 1994. do 2002. godine Zagreb je od Končara kupio 16 novih tramvaja od kojih je danas neispravno 12. Dakle, imamo 50 tramvaja zagrebačke proizvodnje koji su iste starosti ili znatno mlađi od tramvaja iz Augsburga.

Stoga se Lovrić pita zašto se redovito ne održavaju zagrebački tramvaji, odnosno zašto se ne popravi 50 neispravnih već se kupuje njemački otpad? Smatra kako je Tomašević lažnim prikazivanjem starosti tramvaja pokušao prikriti štetnost i nezakonitost ove nabave.