Četvrtak, 23. siječnja 2025.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

Na srpanjskim izborima za Hrvatski sabor potrošeno je oko 8,6 milijuna kuna više nego na izborima prije četiri godine

Na srpanjskim izborima za Hrvatski sabor potrošeno je oko 8,6 milijuna kuna više nego na izborima prije četiri godine, pokazuju podatci Državnog izbornog povjerenstva (DIP)…

Sve stranke, neovisne liste i kandidati koji su izašli na izbore za Sabor, njih 54, na izbornu su promidžbu potrošili gotovo 44 milijuna kuna, što je oko 8,6 milijuna više u odnosu prema izborima prije četiri godine.

U jesen 2016. godine, 92 izborna sudionika na promidžbu su potrošila 35,3 milijuna kuna, pokazuje nadzor koji je proveo DIP.

Političke stranke, liste i kandidati ove su godine za promidžbu osigurali nešto manje od 41 milijun kuna, što znači da razlika između izbornih troškova i primitaka iznosi tri milijuna kuna. Najveći minus zabilježila je Restart koalicija, koja je na promidžbu potrošila 2,2 milijuna kuna više nego što je imala.

Gleda li se struktura primitaka, glavninu novca za izbore (31,2 milijuna), sudionici su osigurali iz vlastitih ‘blagajni’, a nešto manje od četvrtine (9,4 milijuna) dobili su od donatora.

Najviše je dobio HDZ (4,1 milijun kuna), zatim HNS (2,9 milijuna), Restart koalicija (700.000),  Škorin DP (307.000), platforma Možemo! (192.000), Čačićevi Reformisti (155.000), Most NL (84.000) itd.

U strukturi troškova medijsko oglašavanje čini 20,2 milijuna kuna, što je gotovo 46 posto ukupnih troškova.

Izborni sudionici najviše su se oglašavali na televiziji (za što su potrošili 9,2 milijuna kuna), zatim na elektroničkim portalima (5,1 milijun kuna) i na radiju (4,2 milijuna), a najmanje u novinama (1,5 milijuna).

Za oglašavanje na društvenim mrežama 3,9 milijuna

Prvi put DIP je objavio i podatke o oglašavanju na društvenim mrežama, za koje je potrošeno 3,9 milijuna kuna. Troškovi te vrste oglašavanja čine 8,8 posto ukupnih troškova izbornih sudionika.

Mjereno u postotcima, na društvenim mrežama dosta su se oglašavali platforma Možemo! (26,3 posto) i Most (17,1 posto), poprilično Škorin DP (14,4 posto) i HDZ (10,6 posto) te vrlo malo Restart koalicija (5,1 posto).

No, kad se ti postotci stave u odnos prema ukupnim troškovima pojedine stranke, dobije se sasvim druga slika jer je platforma Možemo! na izborima ukupno potrošila 766.000 kuna, Most 1,7 milijuna, Škoro oko tri milijuna, HDZ 15,8 milijuna i Restart koalicija 12,7 milijuna kuna.H

H.H.

Najnovije

Ilija Cvitanović: Imam ponudu za Bakira Izetbegovića

Predsjednik HDZ-a 1990 i zastupnik u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH Ilija Cvitanović, bio je gost Klix Studija, gdje je otvoreno govorio o ključnim...

Bože čuvaj Trumpa i Milanovića!

Piše: Josip Milić   Predsjednik Hrvatske Zoran Milanović uvjerljivo je, kao nitko do sada, osvojio drugi predsjednički mandat. Od Plenkovića nije dobio čestitku, niti će mu...

Malić: Mario Radić je pomeo više desničara nego Stane Dolanc

Oporba traži smjenu Plenkovićeve vlade, a što bi drugo radili zimi i inače? Ne mogu tražiti interpelaciju u Saboru jer su to već napravili...

Predstavljene dvije knjige o kardinalu Stepincu, jednu je napisao Kuharić, drugu Bozanić

Predstavljanje knjiga sluge Božjega kardinala Franje Kuharića „Poruke sa Stepinčeva groba“ i kardinala Josipa Bozanića „Alojzije Stepinac – žrtva za budućnost“ održano je u...

23. siječnja 1946. – rođen Zvonko Bušić: Znate li kako se borio za Hrvatsku?

Na današnji dan 1946, u Gorici (Hercegovina), rođen je jedan od najvećih boraca za slobodu hrvatskog naroda, uznik i mučenik Zvonko Bušić-Taik. Cijeli život...