Petak, 28. ožujka 2025.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

NEĆETE VJEROVATI POŠTO TELEKOMI PRODAJU VAŠE DUGOVE! (Ali morate platiti cijeli iznos, i kamata!)

Poznato je da tvrtke za naplatu dugova posluju tako da od banaka i telekoma otkupljuju nenaplative ili teško naplative dugove po cijeni osjetno nižoj od iznosa izvornog duga. S jedne strane, to je logično, jer se većina duga neće moći naplatiti. Ali koliko nižoj? Ugovori su poslovna tajna, zarada međutim nije: Tvrtke za otkup i naplatu dugovanja ostvaruju vrlo visoke margine profita, služeći se pri naplati prljavim trikovima koji su ne samo na granici zakona, nego često idu i preko njegovog ruba. Problem je što ne postoji nikakva zakonska regulativa, a od nadzora svi peru ruke: i FINA, i HNB, i vlada. Profit takvih tvrtki zavisi od njihove “domišljatosti” pri naplati, odnosno na metodama pritiska na dužnika. Čest je slučaj da dug ode u zastaru, no oni to prešute korisniku – pa ga svejedno naplate.

Poznato je da se dugovi ne prodaju “po komadu”, nego u kompletu – stotine ili tisuće takvih dugovanja prodaju se “u kompletu”. Od čitatelja smo dobili primjer jednog takvog ugovora – gdje je dug od dva i pol milijuna kuna prodan za sto tisuća kuna! Istina – ugovor je starijeg datuma, no kako je to tržište u međuvremenu procvjetalo, iznosi se vjerojatno ni danas previše ne razlikuju.

Dakle, za četiri posto izvorne vrijednosti duga! Uspije li tvrtka za naplatu potraživanja naplatiti samo četvrtinu tog duga, zaradila je preko pola milijuna kuna. Uspije li naplatiti polovicu, zaradila je preko milijun kuna.

Brojni su građani revoltirani ponašanjem agencija za naplatu potraživanja koje ih nazivaju do nekoliko puta dnevno, u neprikladno vrijeme ili ih osobno uznemiravaju čestim posjetama ili raspitivanjem o njima kod prijatelja i rodbine. Agencije za naplatu potraživanja dužne su djelovati sukladno općoj uredbi o zaštiti podataka, ali to ne rade.

Zakonom o zaštiti potrošača definirana je i agresivna poslovna politika kojom je zabranjeno svako neželjeno komuniciranje sa potrošačem osim ako se radi o prisilnoj naplati potraživanja u kom je slučaju komunikacija dozvoljena u prikladnoj mjeri. Predsjednici udruga potrošača slažu se da područje prisilne naplate nije dovoljno regulirano i da ne postoji zakonodavni okvir i nadzorno tijelo koje bi strogo reguliralo poslovnu praksu agencija za naplatu potraživanja i eventualno kažnjavalo njihovu neprimjerenu komunikaciju. Građani su prepušteni sebi a sve neprimjerene radnje uglavnom rješavaju putem privatne tužbe.

Najnovije

Mirana Kasapović: Etnički čistači i povijesni ponavljači

Neuka i zlonamjerna Ana Brnabić ne bi zasluživala odgovor da njezina tvrdnja kako je Hrvatska počinila “najveće etničko čišćenje u Europi poslije Drugoga svjetskog...

VIDEO Ćipe nastavio s ozbiljnim optužbama protiv Radića: Nije postao ministar da se ne bi saznale stvari o njemu

Stipo Mlinarić Ćipe nastavlja s teškim optužbama na račun šefa Domina Marija Radića, uz dosadašnje, uključio je i neke nove, primjerice sumnje u namještanje...

Da je Srbija platila 38 milijardi šteta Hrvatskoj , Rusija ne bi napala Ukrajinu!

Govor dr. Robina Harrisa u Londonu: Ratna šteta Hrvatske je 38 milijardi eura, a Srbija nije platila ni cent   U Londonu je u 24. ožujka...

Anušić u Parizu: Hrvatska dogovara s Francuskom nabavu novog naoružanja

Ministar obrane Ivan Anušić proveo je dva dana u službenom posjetu Parizu, gdje se u utorak susreo sa svojim francuskim kolegom Sébastienom Lecornujem, s...

Biblijska poruka 26. 3. 2025. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Nebo će proći – zemlja proći, ali riječi moje ne će proći

  Mt 5,17-19   Reče Isus svojim učenicima: »Ne mislite da sam došao ukinuti Zakon ili Proroke. Nisam došao ukinuti, nego dopuniti. Zaista, kažem vam, dok ne...