Nedjelja, 14. srpnja 2024.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

Ovo je top 5 opasnih mitova o vožnji u zimskim uvjetima…Evo kako voziti i kočiti po snijegu…

S ‘punokrvnim’ zimskim uvjetima na cesti, ponovno su aktulani razni savjeti iskusnih i neiskusnih vozača o tome što se smije, a što ne smije raditi s vozilom na cesti prekrivenoj snijegom ili ledom.

Ovakvi mitovi su vrlo opasni, pogotovo za mlađe i neiskusnije vozače, piše AutoPress i dodaje kako ne treba slušati savjete raznih “stručnjaka” nego isključivo slijediti upute koje se nalaze u knjižici vozila i koje je propisao proizvođač vozila.

U ovom članku ćemo spomenuti neke od popularnih mitova koji se odnose na vožnju u zimskim uvjetima:

ABS se treba isključiti u vožnji po snijegu i/ili ledu!
Ovo nikako nije istina. Iako se ABS često aktivira prilikom vožnje u ovakvim uvjetima, ne biste ga trebali isključiti. Istina je da se s ABS-om produžuje zaustavni put, ali vam je pri tome omogućeno upravljanje vozilom (skretanje i izbjegavanje prepreka), dok običnim kočenjem (blokiranjem kotača) se gubi ta mogućnost upravljanja. Moderni ABS sustavi su toliko uznapredovali te imaju višestruku korist u odnosu na vozila bez ABS-a.

Treba isključiti sustave za kontrolu stabilnosti (prianjanje) vozila!
Ovi sustavi (ESP, DSC,…) se u uvjetima slabijeg prianjanja vozila (snijeg/led) aktiviraju prilikom proklizavanja kotača i smanjuju doziranje gasa ili aktiviraju kočnice na kotačima koji proklizavaju. Prilikom vožnje u ovakvim uvjetima vrlo je važno da su ovi sustavi aktivni jer oni najbolje iskorištavaju mogućnosti prianjanja vašeg vozila, bolje i od iskusnih vozača.
Ipak, postoje određene okolnosti gdje se može imati koristi deaktiviranjem ovih sustava. Ako ste zapeli u snijegu i ne uspijevate se izvući, deaktivirajte privremeno ove sustave i pokušajte ponovno.

Ritmično kočenje je korisna tehnika pri upravljanju novijim vozilima!
Ritmično kočenje je tehnika kojom se koči i otpušta kočnica u određenom ritmu, omogućujući tako kompromis između kočenja i upravljanja.

Ova tehnika je korisna kod vozila bez ABS-a (još uvijek bitna tehnika jer je prema nekim podacima na ovim područjima (RH i okolica) preko 80% vozila bez ABS sustava). Ako pak imate ABS ne biste trebali pokušavati ovu tehniku jer ABS izvodi sličnu tehniku, ali mnogo brže i preciznije.

zimske gume

Uvijek vozite u najnižem stupnju prijenosa!
Ovo nije dobra ideja ako trebate krenuti na skliskoj površini ili uzbrdici. Najniži mogući stupnja prijenosa predaje veći okretni moment kotačima, a što će zbog velike sile vjerojatno rezultirati proklizavanjem pogonskih kotača. U ovakvoj situaciji najbolje je koristiti najveći praktični stupanj prijenosa (smanjuje okretni moment) te lagano dozirati gas.

Tijekom vožnje u ovakvim uvjetima je jako bitan kompromis između kočenja i upravljanja vozilom. Najbolji kompromis je onaj stupanj prijenosa u kojem je broj okretaja motora između 2000-3000 (rpm). Takav stupanj smanjuje mogućnost proklizavanja pogonskih kotača, i omogućuje Vam kočenje motorom (po potrebi).
Vožnja u nižem stupnju prijenosa je korisna u ovim uvjetima kada se spuštate niz nizbrdicu. Kočenjem biste znatno povećali mogućnost blokiranja kotača, što rezultira gubitkom sposobnosti upravljanja (skretanje i izbjegavanje prepreka). Vožnjom u nižem stupnju prijenosa zapravo kočite motorom te se na taj način kotači mogu gotovo nesmetano okretati.

Dobro je smanjiti tlak u pneumaticima tijekom vožnje po snijegu/ledu!
Tehnički gledano, ovaj mit je istinit. Smanjenjem tlaka u pneumaticima povećaje se gazeći sloj (protektor) omogućujući bolje prianjanje pneumatika. Ipak, ovo ne biste trebali raditi!
Smanjenjem tlaka pneumatik se više zagrijava, što može biti jako opasno i rezultirati puknućem istoga, pogotovo pri većim brzinama. Stoga nikako nemojte voziti sa gumama koje nemaju dovoljan (preporučen) tlak.

Kako se smanjenjem tlaka postiže i veće prianjanje, zrak iz pneumatika možete ispustiti na kratko ukoliko zapnete u snijegu što će malo povećati sposobnost prianjanje Vaših pneumatika, te Vas uz malo sreće izvući iz nevolje. Nakon toga napumpajte gume na preporučene tlakove…

Proizvođači guma čak preporučuju povećanje tlaka u pneumaticima tijekom zime. Zašto? Tijekom zime tlak u pneumaticima se smanji uslijed kompresije zraka. Preporučeno povećanje tlaka je reda veličine od 0.2 bara (ovisno o proizvođaču pneumatika).
Kada se radi o pneumaticima, uvijek slijedite preporučene norme od strane proizvođača! Vaše gume će duže trajati (ušteda), a vožnja će biti sigurnija, piše AutoPress.

T.H.

Najnovije

Tko je napadač na Trumpa? Registrirani republikanac koji je dao novac demokratima, oglasio se njegov otac

Foto:Platforma X   Američke vlasti identificirale su Thomasa Matthewa Crooksa (20) kao čovjeka koji je pucao na bivšeg američkog predsjednika Donalda Trumpa i ranio ga. U...

Biblijska poruka 14.7.2024. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Vjerodostojni navještaji i ovjerovljeni navjestitelj

Foto:Radiopostaja Mir Međugorje   Mk 6,7-13 Dozva Isus dvanaestoricu te ih poče slati dva po dva dajući im vlast nad nečistim dusima. I zapovjedi im da na...

Donald Trump ranjen u pucnjavi – napadač identificiran i neutraliziran

Foto:Screenshot   Amerika je u šoku. Napadnut je bivši predsjednik i republikanski predsjednički kandidat Donald Trump. Lakše je ozlijeđen. Sve se dogodilo u gradu Butleru u...

Umro brat Stjepe Bartulice, katolički svećenik don Angelo Bartulica

Foto:Teleskop.hr   Brat Stjepe Bartulice, katolički svećenik don Angelo Bartulica, preminuo je u Banjoj Luci. Prije tjedan dana 49-godišnji Angelo doživio je težak infarkt i bio...

Rada Borić u besmislu svog života udarila na Božju pobjedu

Piše: Vlado Marušić/Braniteljski portal.ba   Rada Borić ,hrvatska feministkinja, ženska i mirovna aktivistkinja, sveučilišna profesorica i sadašnja zastupnica stranke Možemo u hrvatskom saboru je izjavila :“Boli...