Subota, 22. ožujka 2025.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

Radovan Fuchs, premijerov savjetnik za kurikularnu reformu spustio ministrici Divjak zbog odluke o izbacivanju važnih predmeta iz obrazovanja…

Radovan Fuchs, posebni savjetnik premijera Andreja Plenkovića za provedbu kurikularne reforme, upravo je u Dnevniku Nove TV vrlo otvoreno kritizirao odluku ministrice Divjak da iz pojedinih srednjih škola izbaci povijest, biologiju i geografiju…

Naime, kao što se posljednjih dana vjerojatno slušali i čitali, ministarstvo obrazovanja odlučilo je da pojedine trogodišnje srednje škole, u koje je ove godine krenuo tzv. dualni program, više neće imati ova tri predmeta. Zasad se radi o četiri strukovna zanimanja, to su prodavač, kozmetičar, dimnjačar i staklar, no plan je da se program za dvije godine počne primjenjivati u svim strukovnim školama.

Na pitanje bi li ukinuo navedene predmete, bivši HDZ-ov ministar znanosti, obrazovanja i sporta je odgovorio: “Mislim da nije dobro da se smanjuje opća obrazovna komponenta naših učenika. Želimo imati obrazovane građane bez obzira na to koju su školu pohađali”.

Na izričitu konstataciju voditeljice Marije Miholjek da se, dakle, ne slaže s odlukom ministrice Divjak, gospodin Fuchs je odgovorio kako smatra da postoje bolja rješenja, poput predmeta Građanski odgoj, oko čijeg se uvođenja, usput, razne vlade godinama natežu.

“Recimo, mogli biste osnovati jedan predmet koji obuhvaća sve ove predmete, poput Građanskog odgoja. Mogli bi ga predavati profesori koji sada predaju navedene predmete”, rekao je Radovan Fuchs, dodavši kako “sumnja da bi baš mogli predavati informatiku”, čime je  direktno dodirnuo kontraverznog šefa HNS-a koji se nemalo osramotio degutantnom izjavom kako bi se “profesori povijesti mogli prekvalificirati u profesore informatike”.

Na pitanje je li svoja razmišljanja prenio premijeru, Fuchs se izvlačio kako to nije njegovo područje, već da se on bavi kurikularnom reformom. Rekao je i kako HDZ nema previše utjecaja na poteze ministarstva obrazovanja, pritom je napravio vrlo jasnu podjelu: “Ministrica se bavi dijelom koji je njezina odgovornost, a to su Škola za život i uvođenje informatike. HDZ se bavi segmentom cjelovite kurikularne reforme”, rekao je.

Fuchs je gostovanje u Dnevniku Nove TV zaključio konstatacijom da je “jadna i tragična ona zemlja gdje nastavnici i profesori postaju tehnološki višak”.

Upitan je i slaže li se s ministricom Divjak po pitanju prekvalificiranja profesora, što je spominjao Vrdoljak. – Ne znam ni da li se ona sama slaže s tim. Rješenje se može pronaći u jednom predmetu koji bi obuhvatio i povijest i zemljopis i građanski odgoj. Sumnjam da bi ti profesori baš mogli predavati informatiku, izjavio je.

– Ja se nadam da neće ostajati bez posla, sigurno će se naći neko rješenje i ministrica je rekla da neće ostajati bez posla i ja joj vjerujem. Vjerujem u to i duboko se nadam da će profesori nastaviti educirati našu djecu, rekao je Fuchs.

M.M.

Najnovije

Nas i Albanaca 200 milijuna

U Beogradu nikako shvatiti kako su vremena kada se Beograd, poglavito iz Zagreba, pitalo što i kako treba raditi, prohujala s vihorom. S „Olujom“,...

Ekskluzivno: Izborni program Saveza za Jugoslaviju

  Piše: glavni urednik Vlado Kolak   Iako je Jugoslavija nestala s političke karte prije više od tri desetljeća, Zagreb i dalje ostaje glavni kulturni i intelektualni...

Dalić: Velika naša utakmica, ali slijedi nam vrlo težak uzvrat

- Ovo je velika pobjeda, ali nas čeka jako teška utakmica u nedjelju u uzvratu, izjavio je izbornik hrvatske nogometne reprezentacije Zlatko Dalić nakon...

Druga uzastopna pobjeda Vatrenih protiv Francuza

Nogometne reprezentacija Hrvatske i Francuske u četvrtak su na Poljudu igrale svoj 11. međusobni ogled, a Vatreni su upisali drugu pobjedu i to drugu...

Biblijska poruka 21. 3. 2025. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Život kao vinograd za koji sam odgovoran

Mt 21,33-43.45-46   Reče Isus glavarima svećeničkim i starješinama narodnim: »Drugu prispodobu čujte! Bijaše neki domaćin koji posadi vinograd, ogradi ga ogradom, iskopa u njemu tijesak...