Nedjelja, 21. travnja 2024.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

Vozači autobusa prijete obustavom prometa…Alarmantno pismo Drnišana na ovu temu stiglo na adresu Braniteljskog portala…

Udruga sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske i Sindikat prometa i veza Hrvatske upozorili su u srijedu na alarmantno stanje u javnom linijskom prijevozu autobusima pozvavši na uvođenje reda u sustav, povećanje plaća vozačima i primjenu EU-ove direktive, inače će obustaviti autobusni promet…

Sindikalci ističu da zbog nereda na tržištu trpe nepravdu i nelojalnu konkurenciju, zbog čega tisuće vozača odlazi iz Hrvatske raditi u inozemstvo. Osim toga, negativna demografska kretanja, smanjena potražnja usluga prijevoza i povećanje troškova dovele su do toga da su neke autobusne linije postale neodržive. Primjerice, prošle godine je ukinuto gotovo 70 linija u Slavoniji.

“Želimo isti status kao i zaposlenici Hrvatskih željeznica – putnički prijevoz, kao zaposlenici Jadrolinije i ostalih pomorskih prijevoznika putnika, uvođenje reda u javni linijski prijevoz putnika autobusima. Želimo i sklapanje granskog kolektivnog ugovora, odnosno da svi rade pod istim uvjetima”, poručuju sindikalci.

Hrvatska je zaštitila Jadroliniju i domaće prijevoznike u pomorskom prijevozu putnika i vozila, kao i HŽ – putnički prijevoz od stranih prijevoznika dugogodišnjom koncesijama i osigurala im subvencije, dok se javne linijske prijevoznike autobusima diskriminira.

Traže stoga da se počne primjenjivati EU-ova direktiva koja regulira javni prijevoz putnika autobusima, odnosno donese Pravilnik o obavljanju javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu.

“Tražimo i povećanje plaća vozačima za minimalno 10 posto”, kazao je predsjednik Sindikata prometa i veza Stjepan Lisičak navodeći kako se plaće vozača kreću od oko 3500 do 4000 kuna neto.

Ako od Vlade ne dobiju odgovore vozači autobusa najavljuju obustavu rada, najprije kao upozorenje, a potom i potpunu obustavu prometa autobusnih linija.

Dvije udruge okupljaju 26 prijevoznika koji obavljaju oko 80 posto javnog linijskog prijevoza putnika u Hrvatskoj i zapošljavaju oko 7000 radnika, prvenstveno vozača autobusa.

Drniš i okolica već prije više dana osnovali su Facebook Grupu-“Neće proći” 

U grupi je vidljivo ogorčenje mještana toga kraja Falmatinske Zagore koji se žestoko usprotivio ukidanjima autobusnih linija.

Upućeno je i pismo Braniteljskom portalu od strane ogorčenih stanovnika ovog prekrasnog Hrvatskog kraja koje donismo u cijelosti…

Alarmantno pismo na ovu temu stiglo na adresu Braniteljskog portala…

Pismo u cijelosti…

Poštovanje, ovim putem vam se obraćam za pomoć jer ste zasigurno najčitaniji portal na području Dalmacije. Naime, radi se o skorašnjem ukidanju Prometove autobusne linije Split Drniš. Sve općine kroz koje prolazi spomenuta linija spremne su potpisati ugovor o subvencioniranju spomenute linije, osim općine Drniš. Navodno, gradonačelnik Josip Begonja kaže da linija nije isplativa. Ne trebam vam ni govoriti što bi gašenje linije značilo za ljude koji rade u Splitu, studente, učenike i sve one druge koji ne mogu do Splita stići na drugi način. Isto tako, lokalno stanovništvo, pa i iz općine Drniš (Kričke), većinom staračko, ostaje bez mogućnosti da dođe do pošte, banke, trgovine, ljekarne, liječnika. Ugrožava im se kvaliteta života. Molim vas za pomoć da provjerite informaciju i koliko god je u vašoj moći da reagirate i pomognete da do gašenja spomenute linije ne dođe. Unaprijed zahvaljujem.
U svemu tome drniški gradonačelnik je zvao sve lokalne prijevoznike i nudio im spomenutu rutu Drniš Crivac, što su skoro svi odbili osim jednoga. Već je i pronašao plac za parkiranje autobusa u Crivacu, mjesečni najam je dogovoren za 1500kn. Tako da gradonačelnik u pregovore s postojećim prijevoznikom ulazi sa figom u džepu i posao namješta svom igraču. Od svega je najgore što će u svemu tome ispaštati putnici.
Na prošlom sastanku je i župan Pauk predlagao da se bar smanji broj linija, da se ne ukidaju sasvim, ali gradonačelnik Drniša ima neki svoj cilj. Javno se priča da posao namješta svom igraču, samo što će zbog ovoga ispaštati nedužno stanovništvo. I pitanje je kolika bi trebala biti cijena karte od Drniša do Crivaca da bi bila isplativa i kako gradonačelnik ima novaca za platiti privatnog prijevoznika, a za ovog postojećeg nema, stoji u pismu upućenom Braniteljskom portalu od ogorčene stanovnice Drniškog kraja.
Identitet osobe koja je uputila ovo pismo poznat je Braniteljskom portalu, te ga zbog same sigurnosti onih koji su ga poslali potpisujemo sa-Ogorčeni stanovnici Drniškog kraja.
Za svu istinitost ili možebitnne netočnosti ili paušalna nagađanja u samom pismu odgovara zakonski isklučivo autor/ica poslanog pisma….Braniteljski portal se zakonski ograđuje ukoliko postoje neki elementi u sadržaju pisma koji nisu istiniti te za iste odgovara isključivo autor pisma koji je poznat Braniteljskom portalu.

A.G.

Najnovije

DP se oglasio o pregovorima za sastavljanje Vlade: Mi nismo trgovci foteljama

Foto:Domovinski pokret   S obzirom na brojne upite predstavnika medija i javnosti, u nastavku donosimo priopćenje Domovinskog pokreta, piše ta stranka u priopćenju. ''Domovinski pokret priprema ključne...

Papa Franjo: Isus nam danas govori da mi za njega uvijek vrijedimo mnogo

Foto:Vatican Media   Na Četvrtu vazmenu nedjelju, 21. travnja papa Franjo je u 12 sati s prozora svoje radne sobe u vatikanskoj Apostolskoj palači molio Kraljice...

Plenković: Manjine su spremne na suradnju, razgovarat ćemo s DP-om

Foto:HRT   Predsjednik HDZ-a Andrej Plenković je rekao kako postizbornu raspravu treba svesti u realne okvire. - Narod je kazao što misli o svim akterima koji su...

Vlč Marko Bubalo: Molitva i žrtva za  naše pastire

Foto:Katolički tjednik   Izraz "Isus dobri pastir" odnosi se na biblijsku analogiju koja dolazi iz Evanđelja po Ivanu, gdje Isus opisuje sebe kao dobrog pastira koji...

Sveti Anzelmo – veličanstveni Božji um

Foto: Wikipedia   Sveti Anzelmo u širokim slojevima Božjega naroda nije tako poznat, popularan i obljubljen svetac kao neki drugi. No, tko čita njegova filozofska,...